Daar gaan we - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gerardenheleen - WaarBenJij.nu Daar gaan we - Reisverslag uit Nederland, Nederland van gerardenheleen - WaarBenJij.nu

Daar gaan we

Door: Gerard & Heleen

28 Januari 2014 | Nederland, Nederland

Nog drie nachtjes slapen en dan gaan we opnieuw naar Namibië.
Het is wel anders dan de vorige keren.
Op Schiphol wordt ons vertrek gefilmd en ook weer bij aankomst de volgende dag in Windhoek door de EO/ Evangelische Omroep.

De eerste vier dagen worden we gevolgd in Grootfontein door Elmara. Zij is een zogeheten camjo. Camjo staat voor de afkorting camerajournalist. In onze kerstgroet hadden we al verteld dat we gefilmd zouden worden voor het programma Geloven op 2. Het was de bedoeling dat de eerste uitzending op 11 februari uitgezonden zou worden. Deze is nu verplaatst naar dinsdag 18 februari. De volgende uitzendingen zijn in dezelfde week op 19, 20, 21 en 22 februari te zien op Nederland 2 van 17.00 tot 17.30 uur. In iedere aflevering komen we ca. 4 à 5 minuten in beeld met onze belevenissen.

We werden begin december opgebeld of we mee wilden werken aan bovengenoemd programma. In de eerste instantie dachten we: “wat hebben wij voor interessants te vertellen en willen we wel op televisie”? Maar na een paar gesprekken werd er voorgesteld dat er iemand mee zou reizen naar Namibië. Ja, toen werd het voor ons toch een ander verhaal. Zelf kunnen wij het nooit zo mooi en professioneel laten zien wat voor mooi werk stichting Philadelphia doet in de sloppenwijk oftewel blikkiesdorp in Grootfontein.

We hebben er ontzettend veel zin in. Om Ellen en Leoni, de vaste medewerkers van Philadelphia, weer te zien. De kinderen en vrouwen van blikkiesdorp en alle bekenden waarmee we de vorige keer zijn opgetrokken. We hebben een dag om bij te komen en maandag moeten we gelijk aan de slag in blikkiesdorp voor de filmopnamen.

De laatste dagen nog even het huis poetsen voor de achterblijvers en de koffers inpakken. De laatste weken hebben we ook niets anders gedaan dan afscheid nemen. Dat is altijd het minder leuke aan de hele onderneming. Vooral van de (klein)kinderen. Zondagavond hebben we voor ons de laatste aflevering van “Boer zoekt vrouw” bekeken. Toch lastig want nu weten we niet wie boer Wim in Tanzania gaat kiezen en welke man het wordt voor Aletta? En zo ook wie is de mol? Maar dat weegt toch niet op tegen de dingen die we gaan doen.

We houden net als de vorige keren weer een weblog bij. De contacten die op onze mailinglijst staan, krijgen bericht als er een nieuw reisverslag wordt geplaatst.
We vinden het ook heel leuk als jullie ons e-mailen of post sturen. Dan blijven we ook op de hoogte hoe het met jullie gaat.

Hartelijke groetjes van Gerard & Heleen

• 28 Januari 2014 - 18:21

Fam. Juffer :

Wij wensen jullie een hele goede reis, een fijne en gezegende tijd in Namibië. Wat zal het leuk zijn om iedereen daar ook weer te zien. Ben benieuwd naar de tv uitzending. Ga zeker kijken. Hartelijke groet van Dries en Janny Juffer

• 28 Januari 2014 - 18:29

Jan En Jantina:

Gerard en Heleen.

We willen jullie een goede en Gezegende reis toe wensen, het is niet niks wat jullie weer gaan doen.
    Wat een liefde voor de armen in de wereld, zoveel liefde heeft God jullie in het hart gegeven, dit te kunnen doen.
    We gaan zeer zeker kijken als jullie op tv te zien zijn.
    Doe ze daar allemaal de groeten van hier uit Doornspijk ,en weet dat er voor jullie wordt gebeden.

veel liefs Jan en Jantina

• 28 Januari 2014 - 19:21

Viola:

Lieve Gerard en Heleen,

veel zegen en veel warme ontmoetingen toegewenst. Wij houden jullie wel op de hoogte wie de Mol is ;-) en ook hoe het met de boeren verder gaat :-)
    Een goede reis en - ook al klinkt dat wel dubbel misschien - ga ook gewoon genieten daar van de mooie mensen, het lekkere weer, alle bekenden en het goede werk dat jullie kunnen en mogen gaan doen.
    liefs, Viola

• 29 Januari 2014 - 12:44

De Juffrouw En De Speeltuinbouwer:

Lieve Gerard en Heleen,

Wat gaat het snel!!! We zijn super jaloers op jullie, dat jullie nu de hoofdrol gaan spelen in een belangrijke docusoap :) Echt super goed dat jullie dit doen, ook om Philadelphia te 'promoten' en om een inkijkje in het leven in Grootfontein te geven.
    Een hele goede reis en een hele dikke drukkie van ons!

• 29 Januari 2014 - 17:49

Trudy Zevenbergen:

Ha Gerard en Heleen,

We gaan jullie volgen. Ga met HEM, jullie Hemelse Vader.
    We zullen jullie zeker op tv gaan volgen. Als het maar niet gelijkvalt met wie is de Mol ;-)
    Drukkie voor jullie,
    Trudy en Johan Zevenbergen

• 29 Januari 2014 - 21:21

Suzan:

Lieve Gerard en Heleen
    Een goede reis gewenst,reken maar dat we kijken naar geloven op 2 ,het komt dan zo dichterbij ,een geweldige tijd met de mensen daar.
    Liefs suzan

• 30 Januari 2014 - 19:45

Peter En Petra:

Een hele goede reis buurtjes! We zullen op deze wijze met jullie meegenieten enne...voor boer zoekt vrouw hoef je je niet druk te maken, we houden jullie wel op de hoogte. Voor wie is de Mol kan ik je de uitslag geven, maar sappige details helaas niet bij mij, want dat is niet mijn spel.
    In gebed gaan we met jullie mee. Een goede en veilige reis gewenst!
    Peter en Petra en de meiden!

• 30 Januari 2014 - 21:48

Truus En Arie:

Beste Buurtjes,
    (nog voor 1 nachtje) en dan gaat het avontuur weer beginnen. Wat is het een gave en voorrecht dat jullie dat goede werk kunnen en mogen gaan doen in het land waar jullie naar toe gaan. Namibië kennen we van naam. Ik (Arie) ken het land allen van dossiers, maar door jullie en deze keer ook i.s.w.m. de EO, krijgen we een nog beter beeld van jullie werk en de armoede die daar heerst. Wij in het nog steeds rijke Westen (we Klagen wel) hebben er geen weet van hoe schrijnend de omstandigheden in o.a. Namibië is.
    Heleen en Gerard, wij wensen jullie een goede reis morgen en de dagen erna tot jullie de bestemming hebben bereikt. Hopelijk zien we elkaar weer met Pasen in een goede gezondheid terug.
    Nogmaals veel succes.
    De Buurtjes van 29

• 30 Januari 2014 - 22:57

Norbert En Ilse:

Hoi,
    Een hele goede reis gewenst!!
    We zullen zeker op televisie naar jullie
    verhalen kijken.

Groet,
    Norbert en Ilse. Overburen nummer 12

• 30 Januari 2014 - 23:46

Anja:

Goede reis! Ben benieuwd naar de opnames.

• 31 Januari 2014 - 09:52

Piet En Didy:

Beste Gerard en Heleen,

vandaag is het dan zover, jullie zijn opnieuw onderweg naar Namibië.
    Prachtig dat jullie je krachten en wijsheid willen inzetten om daar weer hulp te gaan geven.
    We kennen "Blikkiesdorp" en we weten dat ze daar jullie steun heel goed kunnen gebruiken!
    We hopen Ellen en Leoni binnenkort weer een poosje "bij ons" te hebben maar doe hen en Lisette alvast de hartelijke groeten.

Veel sterkte maar ook plezier in het werk toegewenst en vooral Gods zegen op jullie werk.
    Hou ons maar op de hoogte van jullie belevenissen!

• 31 Januari 2014 - 12:35

Egbert En Helen:

Lieve Gerard en Heleen,

Wat geweldig dat jullie je weer gaan inzetten voor deze mensen, broers en zussen van onze hemelse Vader.
    Wij wensen jullie veel zegen op deze reis en hopelijk kunnen jullie ook genieten. Voor al de kinderen betekenen jullie enorm veel door aanwezig te zijn waar anderen hun in de steek laten.
    Fijn dat we jullie belevenissen kunnen volgen en wij zijn erg benieuwd naar de beelden van de EO.
    Lieve groet en veel zegen.
    Egbert en Helen

• 04 Februari 2014 - 20:00

Viola:

Lieve Gerard en Heleen,
    we krijgen van meerdere mensen de vraag naar jullie postadres daar! Hebben we helemaal niet meer naar gevraagd voor jullie vertrek. Zouden jullie dat hier misschien weer kunnen geven, of anders via de mail aan mij persoonlijk? Baie dankie!
    liefs,
    Viola

• 06 Februari 2014 - 17:12

Ria:

hallo G&H! alweer bijna een week weg! tot nu toe zijn jullie elke dag nog in mijn gedachten geweest en heb ik snelle gebedjes voor elke dag naar Boven gestuurd . Vooral voor blijdschap,gezondheid, goede nachten en energie, inventiviteit en stralende smiles voor de camera's!
    hart. groet, Ria